Nincs tökéletes termék…

Ez a kiindulópontja George Burt Gábornak, akivel nemrég interjút közölt az fn.hu. A nemzetközi stratégiai és innovációs szakértő beszél az életstílus gazdagításáról, az újításról és a kreativitásról.

George Burt Gábor, a Blue Ocean Strategy (kék óceán stratégia) nemzetközileg is elismert szakértője Budapesten született. BA diplomáját az Amherst College-ban pszichológiából, majd MBA végzettséget a híres francia INSEAD-en szerzett.



Bár az egész interjút érdemes elolvasni, néhány olyan gondolatmenetet emelek ki, amelyeket különösen fontosnak tartok a cégek élete és vezetése szempontjából.

Elkápráztatás

George Burt Gábor szerint nincsen tökéletese termék vagy szolgáltatás. Hiszen az ember mindig többre vágyik. Micsoda fantasztikus dolog  volt, amikor a tengerentúli repülőgép  járatokon bevezették a tévéképernyőt. Eleinte óriási szenzáció volt. Aztán később ez már nem lett elég: az embererek elkezdtek reklamálni, hogy kicsi a képernyő, miért nem cserélik gyakrabban a filmválasztékot stb.
Ha egy adott pillanatban egy termékkel vagy szolgáltatással tökéletesen elégedettek vagyunk, akkor az az elkápráztatás.
George Burt Gábor azt vizsgálja,  mik azok a tulajdonságok, amik elkápráztatnak. Például hozza a Da Vinci Kód című könyvet, ami évekig elkápráztatta a világot. Vagy gondoljunk az Apple különböző termékeire – azok folyamatosan elkápráztatnak.

Újítás, innováció

Pontosan az a tény, hogy nincsen tökéletes termék vagy szolgáltatás adja a kiindulópontot  a folyamatos újításra. Abban a pillanatban, ha egy cég “hátradől”, mondván, hogy ennél jobbat nem tud, akkor elindul a lejtőn. Mindig újítani kell: a stratégiát és a termékeket is. Merész, hagyományellenes gondolkodás az alapja az újításnak. Azok irányítják a piacot, akik ilyenek.

Ha magunkba nézünk, mindannyian tudjuk, hogy az újítás és a kreativitás nem megy kényszerből. Külső nyomás hatására, feszültségben, stresszben nehezebben megy az újítás.

George Burt Gábor szerint az újítani akaró cégek egy része azért újít, mert nincs más választása, másik része pedig azért, mert eleve ilyen a kultúrája.

Az újításhoz kreativitás kell. Kérdés, hogyan lehet rendszeresíteni a kreativitást, hogy abból folyamatosan sikeres stratégiát lehessen alkotni.

Hamarosan megjelenő könyve, a Slingshot (csúzli), melynek alcíme Képzeld újra a céged és képzeld újra az életed egy egész életstílust, filozófiát céloz meg. Addig is, amíg olvashatjuk a könyvet, meg lehet nézni George Burt Gábor egyik előadását, amit a márciusi TEDxDanubia konferencián tartott:

Hasznos volt? Oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?