Fapados fodrászat

Tavaly ősszel figyeltem fel a Biohair fodrászüzlet-hálózatra. Akkor még csak fogyasztóként. Időközben rájöttem, hogy egy új üzleti modellről van szó, legalábbis ebben az iparágban, és  ezért érdemes jobban szemügyre venni a “fapados fodrászatot”. Akkortájt nyitottak Buda egyik forgalmas utcájában. Éppen fodrászt kerestem, és kapóra jött az új üzlet. Szimpatikusak voltak az árak, és a “bio” hívószó volt számomra. Csak merni kellett bemenni az ismeretlen helyre. De gondoltam, mit veszíthetek. Legfeljebb, ha esetleg annyira rémes frizurát csinálnak, hát majd kimosom. De nem így lett.

Rögtön ez jutott eszembe: íme a fapados fodrászat. És ezt abszolút nem rossz értelemben mondom. Nagyon megtetszett, hogy a légitársaságoktól már jól elfogadott és bevált  üzleti modellt valaki átülteti erre a mindennapi, és tegyük hozzá nők számára nagyon fontos szolgáltatásra.

Mitől kedvező ez a fogyasztóknak?

  • alacsonyak az árak;
  • a várakozási idő rövid, vagyis gyorsan sorra kerülnek;
  • a szakmai színvonal biztosított;
  • minőségi bioanyagokat használnak.

diszkont fodrászat

Az üzleti koncepció – az ötletgazda elmondása szerint – három alappillérre támaszkodik:

  1. Nem lehet bejelentkezni előre, időpontra. Bejön a vendég az utcáról, és 20 percen belül levágják a haját. Az árak világosak, a boltok kirakatában is láthatók.
  2. Vegyszermentes, minőségi bioanyagokat használnak, éppen ezért nem vállalnak festést.
  3. Megfelelően képzett munkaerő.

Vannak olyan nők, akiknek kifejezetten nehézséget okoz előre bejelentkezni egy fodrászatba, mert annyira kiszámíthatatlan, hogy például jövő kedden 17.00.-kor mit fognak csinálni. Vannak, akiknek munkájuk miatt gyakran kell szép frizura, és a magas gyakorisági fokot a Biohair kedvező árain már szívesen bevállalják. Ennek a két célcsoportnak igazi főnyeremény ez a fodrászüzlet-hálózat.

Hogy ez az üzleti modell mitől tudja alacsonyan tartani az árait? Szerintem két tényező játszik ebben szerepet. Az egyik, hogy roppant fókuszált, szűk a termékportfólió: csak mosás, vágás és szárítás van. A másik, hogy – részben pont a szűk termékválaszték miatt – magas a vendégszámot tudnak produkálni, sokkal magasabbat, mint egy hagyományos fodrászüzletben. Vagyis a nagy forgalom kompenzálja az alacsony árakat.

Tavaly februárban nyílt meg az első ilyen üzlet. Mára már 12 tagúvá bővült a hálózat, melyet franchise-ban üzemeltetnek. Az ötletgazda úgy véli, durván három év a megtérülése egy üzlet megnyitásának. Véleménye szerint egy családi vállalkozás számára  ez tökéletes: tisztességes megélhetést biztosít, amely nem tesz milliárdossá, de panaszkodni sem kell.

Hogy miért elemeztem a fapados fodrászatot? Azért, mert be akartam mutatni egy üzleti ötletet, és annak megvalósítását. Az ötlet kitalálója 15 évig dolgozott a híres  francia multi kozmetikai cégnél, ahol egészen a marketingvezetői pozícióig jutott, és most e tapasztalatokkal a háta mögött építi hálózatát, immár vállalkozóként. Érdemes végig gondolni, hogy ahelyett, hogy a vörös óceánon halászunk, ahol iszonyú versengés folyik, lehet a kék óceánon is halászni. Ahogy elnézem a rengeteg csili-vili, elegánsan kivitelezett fodrászszalont (amelyek mind pont ugyanazt tudják), ahol sokszor csak lézengenek a vendégek, úgy vélem, a Biohair üzleti modelljének van létjogosultsága. Coachként és a szép hajat fontosnak tartó nőként is sok sikert kívánok ehhez!

Hasznos volt? Oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?